داستان شروع باهمتا

«جاوید» رفیق ناب و بی‌همتایی بود و الان چهارسال از درگذشتش میگذرد. آن روزها جمعی از دوستان هر هفته دور هم جمع می‌شدیم و جاوید چندباری پیشنهاد داد که یک صندوق قرض الحسنه دوستانه داشته باشیم، تا هم گره از مشکل دیگران باز کنیم و هم دیدارهایمان هدفمندتر شود، اما آن زمان اراده‌اش در بین ما بوجود نیامد. سالی که جاوید از میان ما رفت، صندوق قرض الحسنه‌ای دوستانه با نام او راه اندازی کردیم تا در ذهن و قلبمان زنده نگهش داریم.

پس از راه اندازی، مشکلات فرایند دریافت اقساط از اعضا را از نزدیک لمس کردیم. این مشکلات حتی صندوق را به مرز تعطیلی کشاند، اما لطف خدا باعث شد تا مشکل را به صورت یک نیاز در جامعه نگاه کنیم و به دنبال راهکار باشیم.

از اردیبهشت ۹۳ شروع به ایده پردازی و برگزاری جلسه با صندوق‌ها مختلف کردیم، تا در سطح بزرگتری مشکل را بررسی کنیم.

بررسی دقیق‌تر مسئله، نیاز‌های مشابه ای را در کاربردهای مختلف برای ما مشخص کرد. بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک در این سال‌ها سرویس‌های متنوعی را در حوزه پرداخت، طراحی و عرضه کرده‌اند، اما برای حوزه دریافت راهکارهای قابل توجهی برای پاسخ به نیاز موجود در بازار ارائه نشده است و باهمتا با هدف، پاسخ مناسب و قدرتند به این نیاز، شکل گرفت.

در دی ۹۳ پس از جمع بندی بررسی‌های انجام شده، طرح اولیه‌ای آماده شد و شروع به پیاده سازی کردیم. پس از آماده شدن نمونه اولیه، دو صندوق برای استفاده از باهمتا اعلام آمادگی کردند و در یکم فروردین ۹۴ یکی از لحظات ماندگار باهمتا رقم خورد و اولین قبض باهمتا، در محیط عملیاتی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، توسط یک فرد غریبه پرداخت شد. سرانجام در شهریور ۹۴ اولین نسخه عمومی باهمتا بر روی اندروید منتشر شد.

خدمت‌رسانی به جامعه افتخار است، لذت این افتخار برای ما به مراتب بیشتر است، چرا که برای خدمت رسانی، کپی برداری از کسب و کارهای موفق دنیا نکرده ایم، بلکه راهکاری خلاقانه برای نیاز جامعه ارائه داده ایم. در این مسیر ما در ابتدای راه هستیم و باور داریم که با همراهی، حمایت و نظرات شما کاربران عزیز، می‌توانیم سرویسی با استاندارهای جهانی ارائه کنیم و همواره روندی رو به رشد داشته باشیم.

به یاد جاوید عزیز