باهم برای گسترش مهربانی

باهمتا همواره کوشیده تا با ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده، نیازهای کاربران در زمینه‌ی دریافت و پرداخت را برطرف کند. گروهی از کاربران ما نهاد‌های نیکوکاری هستند که مشکل دریافت و پرداخت دارند. پس از بررسی‌های دقیق تر، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم ابزاری مناسب برای بهبود کار این نهادها ارائه و بخشی از کار آنها را ساده تر کنیم، تا نهادها بتوانند روی هدف خود تمرکز کنند. از این رو، «باهم» ساخته شد.

«باهم» یک دفتر مجازی برای نهادهای نیکوکاری است و به این نهادها و نیکوکاران‌شان کمک می کند تا فرایند دریافت و پرداخت را به سادگی انجام دهند. در «باهم» هر نهاد، بات تلگرامی جداگانه‌ای دارد. این بات ویژگی‌های زیر را دارد:

  • قلک مجازی: هر نیکوکار قلک خود را دارد و هر مبلغی که در آن واریز کند در قلک او ثبت می شود و مبلغ هم مستقیم به حساب نهاد واریز می‌شود. مزیت مهم آن نسبت به قلک‌های فیزیکی، کاهش هزینه‌های قلک فیزیکی و واریز بی درنگ آن به حساب نهاد است.
  • پرداخت مستمر: بسیاری از نهادهای نیکوکاری مبلغی را به صورت ماهیانه از اعضای خود دریافت می‌کنند ولی از آن جا که این فرایند دشوار و پر هزینه است، در بسیاری از نهادها انجام نمی‌شود و یا اعضا پرداخت خود را فراموش می‌کنند. این ویژگی به اعضا این امکان را می دهد تا یک پیام یادآوری دریافت کنند و به سادگی پرداخت خود را انجام دهند.
  • پرداخت موضوعی: این ویژگی پرداخت‌هایی که برای موضوعی خاص انجام می‌شوند را پوشش می‌دهد و نهاد می‌تواند گزارش آنها را داشته باشد و مبلغ واریز شده را در آن موضوع هزینه کند.

«باهم» سرویسی رایگان برای نهادهای نیکوکاری است و همه‌ی مبلغ‌های واریز شده، مستقیم به حساب نهادها واریز می‌شود و بابت این سرویس کارمزدی نه از نهادها و نه از نیکوکاران دریافت نمی‌شود.

به امید اینکه این گام بتواند کمکی به بهبود جامعه باشد.

نمونه‌ای از یک رسید که پس از پرداخت به نیکوکار داده می شود را در زیر می‌بینید:

Baaham

فهرست نهادهایی که تا کنون به خانواده‌ی مهربان «باهم» پیوسته‌اند را در سایت baaham.net می‌توانید ببینید:

باهم برای گسترش مهربانی