اکنون می توانید به دوستان خود در فیسبوک پول پرداخت کنید

فیسبوک به تازگی اعلام کرده که ویژگی جدیدی به مسنجر خود اضافه خواهد کرد تا به کاربران اجازه دهد از طریق مسنجر پول دریافت و پرداخت کنند. این ویژگی تا چند ماه آینده  از طریق دسکتاپ، اندروید و آی او اس برای کابران فیسبوک در امریکا فعال خواهد شد.

کاربرانی که اطلاعات کارت نقدی خود را در قسمت تنظیمات مسنجر فیسبوک وارد کنند می توانند در فضای چت فیسبوک با زدن آیکون $ پول به یکدیگر منتقل کنند و البته این انتقال همانند انتقال بانکی ممکن است تا سه روز کاری زمان ببرد.

کاربران فیسبوک فقط توسط کارت نقدی می توانند از این امکان فیسبوک استفاده کنند، تصمیمی که فیسبوک علت آن را جلوگیری از تقلب و همچنین نگرفتن کارمزد بیان کرده است. (اپلیکیشن پرطرفدار پرداخت شخص به شخص Venmo به کاربران این امکان را میدهد که از کارت اعتباریشان نیز استفاده کنند ولی ۳ درصد کارمزد دریافت میکند)

افراد درحال حاضر برای موارد بسیار مختلفی به یکدیگر پول پرداخت میکنند مانند اجاره خانه یا دنگ شام، Steve Davis مدیر پروژه پرداخت فیسبوک میگوید: «چرا آنها این کار را در جایی که صحبتشان را باهم شروع کرده اند انجام ندهند؟»

این حرکت فیسبوک به خوبی بیانگر سرعت رشد و محبوبیت بیشتر پرداخت موبایلی است. بازاری که مطالعات پیش بینی می کند تا سال ۲۰۱۹ سه برابر شود و از رقم ۵۲ میلیون دلار به ۱۴۲ میلیون دلار برسد.

Payment Flow

فیسبوک با ورود به بازار پرداخت موبایلی وارد بازار شلوغی خواهد شد. بازاری که در آن اپلیکیشن Venmo بسیار محبوب شده است و متعلق به PayPal می باشد. همچنین حضور اپلیکیشن محبوب دیگری به نام Square Cash فضا را رقابتی تر کرده است و جالب اینکه حتی SnapChat هم پروژه مشترکی با نام SnapCash را شروع کرده که به کاربران امکان جابجایی پول به یکدیگر در داخل اپلیکیشن را می دهد.

کاربران شاید نگرانی در اختیار قراردادن اطلاعات بانکی خود در شبکه ای که عکس های خود را تا به حال در آن به اشتراک می گذاشته اند داشته باشند، اما فیسبوک می گوید دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چرا که تجهیزات و نرم افزارهای این پروژه جدید فیسبوک طبق استاندارد های جابجایی پول کارت های اعتباری طراحی شده است و اطلاعات در فضایی امن و مستقل از بقیه اطلاعات فیسبوک نگه داری می شود. همچنین تیم پیشگیری و مبارزه با تقلب تراکنش های این سیستم را بررسی و نظارت می کنند.

و حال سوال بزرگ اینجاست که آیا کاربران فیسبوک برای دریافت و پرداخت پول حاضر خواهند شد اطلاعات بانکی خود را در اختیار جایی بگذارند که تا پیش از این با دوستان و خانواده خوب مطلب به اشتراک می گذاشتن؟ اما مطمنا یرای فیسبوک ارزش پرسیدن این سوال روشن است.