نمایش عکس در صفحه پرداخت به پرداخت کننده اما و اگرها

برخی از کاربران از ما درخواست کرده اند که امکان نمایش عکس یا لوگو را در صفحه پرداخت برای نمایش به پرداخت کننده اضافه کنیم. ما همیشه تلاش می‌کنیم در زمان طراحی امکانات جدید همه جوانب را در نظر بگیریم تا امنیت کاربران به خطر نیفتد.

یکی از روش‌های متداول کلاهبرداران، از بین بردن تمرکز در زمان پرداخت است تا شرایط مناسب برای فریب پرداخت کننده را فراهم کنند.

به طور مثال فرض کنید که کلاهبرداران طی یک فرایند مهندسی اجتماعی متوجه می‌شوند که شما ماهیانه مبلغی را به مدیر ساختمان بابت شارژ ماهیانه پرداخت می‌کنید. این افراد در ادامه عملیات خود نام و شماره موبایل شما و مدیرساختمان را نیز شناسایی می‌کنند.

حال، کلاهبرداران در زمانی مناسب، عکس پروفایل مدیر ساختمان را از تلگرام او برداشته و در تلگرام با عکس و نام مدیر ساختمان به شما پیام می‌دهند که هزینه شارژ این ماه را به شماره حساب جدید واریز کنید. شما ممکن است به خاطر اینکه فرد کلاهبردار با اسم و عکس غیرواقعی به شما پیام داده‌است، دقت کافی را نکنید و پول را به فرد کلاهبردار پرداخت کنید.

حال سوال اینجاست که باهمتا چطور می‌تواند جلوی چنین موارد کلاهبرداری را بگیرد و امنیت پرداخت را فراهم کند؟

  • در امکان جدیدی که اخیرا به باهمتا اضافه کرده‌ایم، نام صاحب حساب از بانک مرکزی استعلام می‌شود و نام واقعی صاحب حساب در صفحه پرداخت نمایش داده می‌شود.
  • پرداخت‌های باهمتا از طریق شاپرک انجام می‌شود و مثل کارت به کارت آنی نیست و این تاخیر در واریز شرایطی را فراهم می‌کند که پرداخت ‌کننده فرصت داشته باشد شکایت احتمالی خود را پیش از زمان تسویه به باهمتا ارائه کند.

اما برگردیم به درخواست کاربرانی که تمایل داشتند در صفحه‌ی پرداخت عکس یا لوگو به پرداخت کننده نمایش داده شود. در حال حاضر هیچ زیرساختی برای استعلام اینکه بتوانیم مطمئن شویم عکسی که قرار داده می‌شود متعلق به کاربر است وجود ندارد و از طرفی قرار دادن عکس در صفحه پرداخت ممکن است دقت شما را در چک کردن نام طرف مقابل کم کند. به همین دلیل فعلا ترجیح دادیم که از نمایش عکس در صفحه پرداخت خودداری کنیم تا به راهکار مناسب برسیم. همچنین برای دقت بیشتر پرداخت کننده، لوگوی بانکی که پول به آن حساب واریز خواهد شد را در صفحه پرداخت اضافه کردیم.

پانوشت: در اپلیکیشن باهمتا برای تشخیص بهتر، عکس کاربرانی که به آنها پول می‌دهید و یا می‌گیرید از روی مخاطبان گوشی شما نمایش داده می‌شود.