تاثیر اختلالات اینترنت بر روی باهمتا

همزمان با اعتراضات مردم در شهرهای مختلف، اختلالاتی در اینترنت کشور بوجود آمد و پس از آن تلگرام هم فیلتر شد و در نهایت دسترسی به بعضی دیتاسنتر‌های خارجی نیز قطع شد.

سرویس باهمتا نیز از ترکش این اتفاق در امان نماند و به خاطر تصمیمات عجولانه و نادرست که گریبان فضای مجازی کشور را گرفت، باهمتا برای ساعاتی از دسترس کاربران خارج شد.

دو سال و نیم است که باهمتا مشغول به سرویس‌دهی است و همواره سعی کردیم پایداری بالایی در ارائه سرویس داشته باشیم، اما ۲۷ درصد از کل تراکنش‌های ناموفق باهمتا در همین هفته اتفاق افتاد که تنها به دلیل اختلالات بوجود آمده در زیرساخت اینترنت بوده است.

ساختن بنای اعتماد برای کاربران، سال‌ها زمان می‌برد، و ما آجر به آجر آن را با سختی روی هم می‌گذاریم، اما تصمیمات عجولانه و واکنش‌های احساسی مسئولین، مانند زلزله‌ای، یک شبه آن را ویران می‌کند.

از تمام مسئولین و تصمیم‌گیرندگان خواهش می‌کنیم تا کمی در تصمیمات خود بیشتر تأمل کنند. ضررهای سنگین به کسب و کارها و ثبات اقتصاد، تنها یکی از اثرات مخرب فیلترینگ و محدودیت‌های ارتباطی است. این محدودیت‌ها نه تنها مشکل مردم و معترضین را برطرف نمی‌کنند، بلکه برعکس سبب افزایش نارضایتی‌هایی خواهند شد که در اثر نبود ارتباطات آزاد، از نظرها پنهان می‌مانند.