باهمتا با مجوز بانک مرکزی پرداخت یار شد

امروز، یک روز تاریخی برای باهمتا است. روزی که پس از نزدیک به سه سال خدمت‌رسانی، مجوز فعالیت باهمتا در نظام پرداخت کشور توسط بانک مرکزی صادر شد.

باهمتا از یک نیاز شروع شد، از نیازی که برای ساده‌تر کردن فرایند دریافت و پرداخت پول شناسایی کرده بودیم و با نوآوری به دنبال ارائه راهکار برای آن بودیم. همواره نوآوری جلوتر از قوانین است اما شکوفایی آن به نحوه برخورد نهادهای ناظر بستگی زیادی دارد.

در ابتدای مسیر باهمتا به دلیل نبود شناخت کافی، وقفه‌هایی در ارائه خدمات پیش آمد. اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که با پشتکار در این مسیر، باهمتا مجوز فعالیت پرداخت یاری را از بانک مرکزی دریافت کرد.

خوشحالیم که از این پس نگرانی افرادی که نسبت به مجوز و قانونی بودن فعالیت باهمتا حساسیت داشتند برطرف شد و می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری از خدمات ما بهرمند شوند.

بدون شک این اتفاق بدون حضور و حمایت‌های شما کاربران عزیز اتفاق نمی‌افتاد. قدردان همراهی شما هستیم و تمام تلاش خود را برای ارائه خدماتی در خور و شایسته شما، به کار خواهیم بست.

همچنین از انجمن فین‌تک، فعالان حوزه فناوری، رسانه‌ها و بانک مرکزی تشکر می‌کنیم که هر کدام نقشی موثر در به دست آمدن این نتیجه داشتند.

پی‌نوشت:
چارچوب فعالیت پرداخت یاری توسط بانک مرکزی تدوین شده و کسب و کارهایی که شرایط آن را احراز کرده باشند می‌توانند با شرکت‌های پرداخت psp و شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرکِ بانک مرکزی تفاهم‌نامه امضا کنند. فهرست شرکت‌های پرداخت یار مجاز به انجام فعالیت را می‌توانید بر روی سایت شاپرک ببینید. این نوع از نظارت حاکمیت بر روی کسب و کارها و بخش خصوصی مدلی است که در دنیا، به ویژه در حوزه کسب و کارهای نوآور و استارتاپ‌ها، رایج است اما به دلیل آنکه در کشور ما تاکنون اغلب فعالیت‌ها در قالب مجوز شناخته شده‌اند، ما نیز از واژه «مجوز» به عنوان اجازه و بدل از چهارچوب استفاده کردیم تا مفهوم اصلی تحت نظارت بودن کسب و کار راحت تر به مخاطب منتقل شود.